Aller à: contenu | haut | bas | recherche

Vous êtes iciUNIL > Faculté de droit, des sciences criminelles et d'administration publique > Actualités & événements

Publié le  01.03.17
Modifié le  20.03.17
CDCEI

facebooktweetlinkedin
Droit - Séminaire

Séminaire l Drafting International Commercial Contracts

Séminaire de deux jours sur le thème Drafting International Commercial Contracts : An Introduction
Lundi 3 Avril 2017 (9h00 - 15h00) - Internef - 201

Eva Lein, professeure ordinaire au Centre de droit comparé, européen et international de la Faculté de droit, des sciences criminelles et d'administration publique depuis le 1er février 2017, donnera un séminaire-bloc sur la rédaction de contrats internationaux.

Drafting International Commercial Contracts : An Introduction

The objective of this class is to familiarise students with the art and challenges of drafting agreements in international commerce. Besides presenting the different methods and techniques, the class wants to raise awareness of possible pitfalls in contract drafting. Students will study contract templates containing various clauses that feature typically in international commercial agreements and assess their functions. They will look at disputes that have arisen from ambiguously formulated clauses and analyse how courts have dealt with them. After the class, students should be able to recognise deficient clauses and draft litigation-proof clauses themselves.

Outline:

• Introduction (importance of the subject, differences in drafting styles in civil and common law jurisdictions; interpretation of contracts by courts, etc.)
  • “Assisted” contract drafting: model terms (INCOTERMS, model contracts e.g. ISDA Master Agreement, model arbitration clauses e.g. by ICC)
  • Choice-of-forum and choice-of-law clauses
  • Drafting arbitration clauses (institutional and ad hoc)
  • To CISG or not to CISG?
  • Study of a distribution agreement
  • Non-competition clauses
  • Confidentiality clauses
  • Penalty clauses
  • Force majeure and hardship
  • Exclusion and limitation of liability
  • Termination

Bibliography:

Marcel Fontaine and Filip De Ly, Drafting International Contracts, Martinus Nijhoff 2009.
Kenneth A. Adams, A Manual of Style for Contract Drafting, 2nd ed., ABA 2008.
William K. Sjostrom and William K. Sjostrom (Jr), An Introduction to Contract Drafting, Thomson/West 2013.
Karla C. Shippey, International Contracts, 4th ed., World Trade Press 2011.
Lenné Eidson Espenschied, Contract Drafting: Powerful Prose in Transactional Practice, ABA 2010.

Dates : lundi 3 et lundi 10 avril 2017, de 9h00 à 12h00 et 13h15 à 15h00

Lieu : Salle 201/Internef

Public : Etudiant·e·s Master et LLM et Etudiant·e·s 3e année du Bachelor en Droit

Crédits ECTS : Les étudiant·e·s en Master peuvent valider 2 crédits ECTS à titre de travail personnel en présentant un travail écrit.

Inscriptions : par courriel à marzia.gavillet@unil.ch jusqu'au 27 mars 2017. Une fois envoyée, l'inscription est ferme et définitive.

Lien permanent vers cet événement
 Go

rss/atom
Internef - CH-1015 Lausanne  - Suisse  -  Tél. +41 21 692 27 40  -  Fax +41 21 692 27 45