News and events

Sébastien Houde, new associate professor at HEC Lausanne Published on 14.09.22
Sébastien Houde, new associate professor at HEC Lausanne
On August 1, 2022, Sébastien Houde joined the Department of Economics at the Faculty of Business and Economics, University of Lausanne, as Associate Professor. His areas of expertise are the energy policy tools.
Gianluca Benigno, new professor at HEC Lausanne Published on 14.09.22
Gianluca Benigno, new professor at HEC Lausanne
On August 1, 2022, Gianluca Benigno joined the Department of Economics at the Faculty of Business and Economics, University of Lausanne, as full professor. His areas of expertise are international macroeconomics and monetary policy.
Aurélien EYQUEM, new associate professor at HEC Lausanne Published on 14.09.22
Aurélien EYQUEM, new associate professor at HEC Lausanne
On August 1, 2022, Aurélien EYQUEM joined the Department of Economics at the Faculty of Business and Economics, University of Lausanne, as associate professor in macroeconomics.
Dzhamilya Nigmatulina, new tenure-track assistant professor at HEC Lausanne Published on 14.09.22
Dzhamilya Nigmatulina, new tenure-track assistant professor at HEC Lausanne
On August 1, 2022, Dzhamilya Nigmatulina joined the Department of Economics at the Faculty of Business and Economics, University of Lausanne, as tenure-track assistant professor. Her areas of expertise are political economy and development economics.
HEC Lausanne has got talent – April 2022 Published on 03.05.22
HEC Lausanne has got talent – April 2022
Discover those from the HEC Lausanne (UNIL) community - students, researchers, teachers or staff members - who have been honored or whose success has been celebrated recently.
Comment rivaliser avec les robots Published on 14.04.22
Comment rivaliser avec les robots
Des roboticiens et des économistes suisses de l’Université de Lausanne et de l'EPFL ont mis au point une méthode qui permet de calculer la probabilité qu’un emploi soit automatisé avec de futurs robots intelligents. Cet outil suggère aussi des transitions professionnelles présentant moins de risques et demandant un effort de reconversion minimal.
HEC Lausanne dans le magazine Allez savoir! de l’UNIL Published on 04.03.22
HEC Lausanne dans le magazine Allez savoir! de l’UNIL
Allez savoir! est le magazine de l'Université de Lausanne qui sort trois fois par année.
HEC Lausanne responds to the World Economic Forum's Global Risks Report 2022 Published on 03.02.22
HEC Lausanne responds to the World Economic Forum's Global Risks Report 2022
Insights into research at HEC Lausanne-UNIL - Following the publication of the World Economic Forum's Global Risks Report 2022, the Faculty of business and economics (UNIL) presents a selection of its recent research related to the risks identified.
HEC Lausanne has got talent - January 2022 Published on 31.01.22
HEC Lausanne has got talent - January 2022

Link to the news archives

Association of MBAs (AMBA)Business School Impact System (BSIS)EFMD EQUIS AccreditedQuantitative Techniques for Economics & Management (QTEM)