News and events

HEC Lausanne has got talent – April 2022 Published on 03.05.22
HEC Lausanne has got talent – April 2022
Discover those from the HEC Lausanne (UNIL) community - students, researchers, teachers or staff members - who have been honored or whose success has been celebrated recently.
Comment rivaliser avec les robots Published on 14.04.22
Comment rivaliser avec les robots
Des roboticiens et des économistes suisses de l’Université de Lausanne et de l'EPFL ont mis au point une méthode qui permet de calculer la probabilité qu’un emploi soit automatisé avec de futurs robots intelligents. Cet outil suggère aussi des transitions professionnelles présentant moins de risques et demandant un effort de reconversion minimal.
HEC Lausanne dans le magazine Allez savoir! de l’UNIL Published on 04.03.22
HEC Lausanne dans le magazine Allez savoir! de l’UNIL
Allez savoir! est le magazine de l'Université de Lausanne qui sort trois fois par année.
HEC Lausanne responds to the World Economic Forum's Global Risks Report 2022 Published on 03.02.22
HEC Lausanne responds to the World Economic Forum's Global Risks Report 2022
Insights into research at HEC Lausanne-UNIL - Following the publication of the World Economic Forum's Global Risks Report 2022, the Faculty of business and economics (UNIL) presents a selection of its recent research related to the risks identified.
HEC Lausanne has got talent - January 2022 Published on 31.01.22
HEC Lausanne has got talent - January 2022
PIB vaudois: la croissance ralentit, mais reste dynamique Published on 19.01.22
PIB vaudois: la croissance ralentit, mais reste dynamique
Janvier 2022 | Après un fort rebond en 2021, avec une croissance de 4,5%, l’économie vaudoise perd un peu de son élan.
The quality of financial research recognized in the CFAR ranking Published on 12.01.22
The quality of financial research recognized in the CFAR ranking
HEC Lausanne (UNIL) has obtained an excellent ranking in the WFA Center for Finance and Accounting Research (CFAR) ranking of the Olin Business School at the University of Washington. It is indeed in the top 50 in the world.
Prévisions pour l'économie suisse en 2021-2023 Published on 06.12.21
Prévisions pour l'économie suisse en 2021-2023
Décembre 2021 | Ralentissement de la croissance en 2022 en raison de l’émergence de nouveaux variants
Academic excellence: thesis prizes winners 2021 Published on 03.12.21
Academic excellence: thesis prizes winners 2021
Seven PhD graduates from the Faculty of Business and Economics at the University of Lausanne were awarded prizes during the Annual Doctoral Event on Thursday December 2nd, 2021. The Dean’s Office warmly congratulates the researchers concerned.

Link to the news archives

Association of MBAs (AMBA) Business School Impact System (BSIS) EFMD EQUIS Accredited Quantitative Techniques for Economics & Management (QTEM)