News and events

Quand la microbiologie et le management font bon ménage Published at 04.01.21
Quand la microbiologie et le management font bon ménage
Tous les jours, le service de microbiologie du CHUV analyse des prélèvements afin de déterminer si des personnes ont été infectées par le coronavirus SARS-CoV-2. Les quantités de résultats d’analyses générées peuvent être visualisées en temps réel et faciliter la gestion du laboratoire grâce à un outil informatique développé par le Département des opérations de la Faculté des HEC, en étroite collaboration avec le service de microbiologie.
Academic excellence: thesis prizes winners 2020 Published at 13.11.20
Academic excellence: thesis prizes winners 2020
Six PhD graduates from the Faculty of Business and Economics at the University of Lausanne were awarded prizes this Fall semester 2020. The Dean’s Office warmly congratulates the researchers concerned.
Mobile motivational apps: how effective are they in changing our behaviors in the long-term?
Published at 29.05.20
Insights into research at HEC Lausanne-UNIL – Mobile apps that aim to improve our sporting performance, diet or well-being are becoming increasingly popular. But do they really achieve what they set out to do over the long term, and if so, why? Those are the questions Prof. Mauro Cherubini, HEC Lausanne (UNIL) and his colleagues and co-authors have answered in their latest research.

Link to the news archives

Anthropole - CH-1015 Lausanne
Switzerland